Huisregels hotel Het Kosthuys Bed & Brasserie

Hotel B&B Het Kosthuys streeft naar een prettig verblijf voor alle hotelgasten, medewerkers en restaurantbezoekers. Om dit te bewerkstelligen hebben wij huisregels opgesteld. Deze huisregels zijn van toepassing voor iedereen die zich op het terrein van Hotel Het Kosthuys bevindt. In een geval dat niet beschreven staat in de huisregels, beslist de bedrijfsleiding.

Wij vragen je de aanwijzingen van de medewerkers van Hotel Het kosthuys op te volgen aangaande de huisregels. Mocht je het niet eens zijn met de regels of een klacht hebben, dan kun je dat kenbaar maken bij de bedrijfsleiding.

Vanaf wanneer kan ik inchecken?

Inchecken is mogelijk vanaf 15:00 uur tot uiterlijk 20:00 uur. In sommige gevallen is later inchecken ook mogelijk. Laat het ons van te voren weten. Bij het inchecken ben je verplicht een geldig legitimatiebewijs te tonen als hierom gevraagd wordt. Wij maken hiervan géén fotokopie normaal gesproken, alleen in bijzondere gevallen en dan uiteraard alleen na je toestemming.

Voor welke tijd moet ik uitchecken?

Uitchecken kan tot 11:00 uur. Als dat te vroeg is voor je, informeer dan bij de receptie of je langer op de kamer kunt blijven. Als er geen nieuwe aankomst is die dag, dan kun je voor €25,- tot 17:00 uur op de kamer blijven. Dit noemen wij een late check-out. Voor de duidelijkheid, dit kan alleen na akkoord van de receptie.

Wat gebeurt er als ik niet om 11:00 uur uitcheck?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je de tijd niet goed in de gaten hebt gehouden of dat je nog ligt te slapen om 11:00 uur. Geen probleem, wij herinneren je er graag nog even aan door op je deur te kloppen of door te bellen. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor het later uitchecken, als je meteen gehoor geeft aan ons verzoek alsnog meteen uit te checken.

Blijf je na ons verzoek toch langer op de kamer, dan staat dit gelijk aan een late check-out met bijbehorende kosten van €25,- per kamer. Vervelender is het als je in de kamer blijft terwijl wij om 14:00 uur deze kamer schoon moeten hebben voor de volgende gasten. Je betaalt dan dus €25,- én loopt het risico dat je dringend verzocht wordt de kamer te verlaten zodra de kamer aan de beurt is om schoongemaakt te worden. Dit willen wij liever voorkomen, respecteer daarom de uitcheck tijd van 11:00 uur.

Tot wanneer kan ik kosteloos annuleren?

Annuleringsvoorwaarden verschillen per boeking. Wij hanteren de Uniforme Voorwaarden Horeca. Deze zijn in te zien op onze website. Voor individuele particulieren boekingen met een flexibel (basis) tarief, wijken wij af van de UVH. Daarbij geldt dat annuleren tot 24 uur voor aankomstdatum kosteloos is. Bij een non-refundable boeking geldt dat kosteloos annuleren niet mogelijk is.

Wanneer moet ik betalen?

Betalingsvoorwaarden verschillen per boeking. Over het algemeen geldt dat de overeengekomen kamerprijs + de toeristenbelasting bij aankomst voldaan moet worden indien betaling nog niet eerder is gedaan. Uitzonderingen hierop zijn onder andere: non-refundable boekingen, deze dienen direct bij de boeking voldaan te worden of zakelijke boekingen, deze kunnen indien overeengekomen per factuur betaald worden.

Op welke manier kan ik betalen?

Betaling kan met iDeal, pin, Credit Card of contant. Bij zakelijke gasten kan betaling per factuur indien zo overeengekomen.

Zijn kinderen welkom in het hotel?

Jazeker, kinderen van alle leeftijden zijn van harte welkom bij Hotel Het Kosthuys! Op aanvraag kan een babybedje geplaatst worden mits beschikbaar. Een babybedje kan op ieder kamertype geplaatst worden, de kosten zijn €10,50 per nacht.

Past je kind niet meer in een babybedje? Een extra bed is op aanvraag bij te boeken, dit kan uitsluitend op kamertype de kosten voor een extra bed zijn €35.00.

Wij hebben familiekamers. Deze kamers zijn ruim en zijn geschikt voor 4 personen.

Hoeveel personen mogen er op één kamer?

Alle kamers zijn standaard voor 2 personen .

Er is een familiekamer deze kamer is gekoppeld door een tussendeur en is te boeken als familiekamer.

Op alle kamers past een babybedje. Een babybedje is op aanvraag beschikbaar en kost €10,50.

Een extra bed is op aanvraag bij te boeken voor sommige kamers. Zo kan de Deluxe kamer uitgebreid worden naar 3 personen,  en de Familiekamer naar 4 personen. Kosten voor een extra bed zijn €35.00 een extra bed is op aanvraag en op basis van beschikbaarheid. (de familiekamer staat hier los van omdat dit twee apparte kamers zijn)

Het is niet toegestaan om met meer dan het geboekt aantal personen op de kamer te verblijven.

Zijn huisdieren toegestaan op de kamer?

Honden zijn samen met hun baasje van harte welkom in ons hotel. Er gelden hier echter wel een aantal regels. Wij vragen je de algemene regels goed door te nemen. Het verblijf van honden is alleen mogelijk op aanvraag. Er is 1 Kamer beschikbaar dus wees er op tijd bij. Maximum aantal honden is een 1 grote of twee kleine. Vergoeding per nacht €25.- per hond. De regels zijn wel, niet blaffen en niet alleen gelaten worden op de kamer. Het is niet toegestaan je hond op het bed te laten liggen, gebeurt dit toch dan staat er een vergoeding van €50.00 tegenover, wegens chemische reinigingen.

Ook is het niet toegestaan dat je hond in en om het hotel zijn of haar behoefte doet. Als dit per ongeluk toch gebeurt dien je dit zelf op te ruimen. Hiervoor zijn zakjes bij de bar verkrijgbaar. Wanneer je dit niet opruimt, dan staat daar een vergoeding van €25.00 tegenover.

Wat kan ik doen bij geluidsoverlast?

Voor de rust van andere gasten vinden wij het belangrijk dat er géén geluidsoverlast veroorzaakt wordt. Houd daar rekening mee, met name tussen 22:00 uur ’s avonds en 8:00 uur ’s ochtends vragen wij je om rekening te houden met de buren en andere gasten in het hotel. De zogenaamde “stilte-uren”.

Houden je buren of andere hotelgasten zich niet aan deze stilte regel? Met andere woorden, heb je last van de buren of van andere gasten? Bel dan naar 0166663000 en meld het meteen. Wij willen het graag voor je oplossen. Wacht er niet mee tot de volgende ochtend, dan kunnen wij er niets meer aan doen. Ga bij voorkeur ook niet zelf de orde proberen te herstellen, dit doen wij liever voor je.

Wat doet Hotel Het Kosthuys met gevonden voorwerpen?

Gevonden voorwerpen dien je in te leveren bij de bar/receptie. De voorwerpen die wij zelf vinden, bewaren wij in een speciale “gevonden voorwerpen bak” achter slot en grendel gedurende maximaal 3 maanden. Beseft u pas veel later dat je iets verloren bent, neem het ons niet kwalijk dat wij het niet meer hebben bewaard voor je.

Eten en drinken dat achterblijft op een uitgecheckte kamer zal worden weggegooid.

Waar kan ik terecht met klachten?

Wij vinden het belangrijk dat je een prettig verblijf hebt. Als je je verblijf niet als prettig ervaart, dan vernemen wij dat graag direct. Zodat wij dit in positieve zin voor je kunnen oplossen. Heb je klachten aangaande de kamer, een storing, een medewerker, andere gasten of andere zaken wat het verblijf betreft. Meld dit dan direct bij de bar en/of de directie. Dankjewel.

Wat te doen bij calamiteiten?

De medewerkers van Hotel Het Kosthuys waken over je veiligheid en bij calamiteiten treedt het noodplan in werking. Je wordt vriendelijk doch dringend verzocht eventuele aanwijzingen van de medewerkers op te volgen.

Op diverse plaatsen binnen het hotel en op de kamers is er een ontruimingsplan aanwezig. 

Wat te doen bij brand?

Blijf in geval van brand kalm. Meld brand bij de bar/ receptie en/of sla de dichtstbijzijnde brandmelder in. Verlaat bij een algemeen brandalarm direct het pand. De verzamelplaats is tegenover het hotel op het marktplein.

Gebruik bij brand de nooduitgang.. Volg de aanwijzingen van de bhv medewerkers van Hotel Het Kosthuys op.

Wat als er iets gestolen of beschadigd is?

Hoe graag wij ook zouden willen, kunnen wij niet garanderen dat je bezittingen veilig zijn in en om Hotel Het Kosthuys. Ons advies is dan ook om je eigendommen niet onbeheerd achter te laten in je auto of op het terrein van Hotel Het Kosthuys. Hotel Het Kosthuys is niet aansprakelijk voor vermissing, beschadiging of diefstal van je eigendommen. Parkeren van voertuigen inclusief fietsen, zowel op de parkeerplaats, in het fietsenhok als in de omgeving van Hotel Het Kosthuys geschiedt op eigen risico.

In geval van vermissing, beschadiging of diefstal adviseren wij je om melding te maken bij je verzekering en/of aangifte te doen bij de politie. Indien nodig helpen wij je graag.

De directie, de eigenaar van deze locatie en/of personen die voor het hotel werkzaam zijn, kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor enig letsel en/of materiële dan wel immateriële schade, die bezoekers van de locatie mochten ondervinden.

Wij vinden het ook belangrijk dat je zorgvuldig met de eigendommen van Hotel Het Kosthuys en derden omgaat tijdens je verblijf. Het is niet toegestaan om eigendommen van het hotel mee te nemen buiten het gebouw. Bij het moedwillig beschadigen van eigendommen van Hotel Het Kosthuys kun je aansprakelijk gesteld worden voor de reparatie- en/of vernieuwingskosten.

Ik ben nog geen 18, kan ik een kamer boeken?

Nee dat kan niet zomaar. Bij Hotel Het Kosthuys geldt dat je een kamer kunt reserveren als je 18 jaar of ouder bent. Personen jonger dan 18 jaar kunnen bij ons overnachten als ze in een reisgezelschap verkeren waarbij ten minste één persoon 25 jaar of ouder is.

Degene die (ook) boekt voor andere deelnemers is aansprakelijk voor alle anderen die hij of zij aanmeldt. Ten aanzien van minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders of voogden toestemming hebben verleend. Indien een reiziger nog geen 18 jaar is, verzoeken wij vriendelijk telefonisch contact met ons op te nemen. 

Ik ben nog geen 18, mag ik alcohol?

Hotel Het Kosthuys dient zich te houden aan de vereisten van de Drank- en Horecawetgeving. Alcoholhoudende drank wordt daarom niet verstrekt aan bezoekers jonger dan 18 jaar. Nix 18 is ook in de brasserie van toepassing. Mocht een medewerker van Hotel Het Kosthuys of Brasserie twijfelen over je leeftijd dan kan om uw legitimatiebewijs gevraagd worden.

We blijven nog even bij het onderwerp alcohol. Om de sfeer tijdens het verblijf niet negatief te laten beïnvloeden wordt er bij het vermoeden van dronkenschap geen alcohol aan de desbetreffende persoon geschonken. Hopelijk ben je ons dankbaar de volgende dag.

Zijn (extra) schoonmaakkosten van toepassing?

In de kamerprijs zijn schoonmaakkosten meegenomen, zolang je de kamer in nette staat achter laat zijn er geen (extra) schoonmaakkosten van toepassing. Echter, is de kamer in zo’n staat achtergelaten dat een medewerker van housekeeping de kamer niet in de gebruikelijke tijd schoon krijgt, dan berekenen wij extra schoonmaakkosten van €30,-. 

Mag ik drugs gebruiken tijdens mijn verblijf?

Wij kunnen niet oordelen over het gebruik van drugs buiten het hotel. Wel hebben wij een beleid over drugsgebruik in en om het hotel. Het is niet toegestaan om (soft)drugs te gebruiken (inclusief lachgaspatronen) of te verhandelen in en om het hotel. Onze ervaring is dat dit overlast veroorzaakt bij andere gasten. Dat willen wij onder geen enkel beding. Wordt het gesignaleerd dan krijg je een waarschuwing van de directie en/of één van de medewerkers van Hotel Het Kosthuys. Stopt het niet, dan worden gepaste maatregelen genomen.

Mag ik roken op de kamer?

Nee, je mag niet roken op de kamer. Op geen enkele plek in het hotel mag gerookt worden. Wanneer je toch rookt op de kamer zijn wij genoodzaakt een boete op te leggen van €150,- in verband met reinigingskosten.

Indien het brandalarm afgaat door roken op de kamer, zullen de voorrijkosten van de brandweer van €275,- aan je worden doorbelast.

Wat als ik mij niet aan de huisregels houd?

Wij streven naar een prettig verblijf voor alle hotelgasten, medewerkers en bezoekers van Hotel Het Kosthuys/Brasserie. Houd rekening met elkaar!

Als de huisregels niet worden nageleefd, dan zal de directie of een medewerker van Hotel Het Kosthuys/Brasserie een waarschuwing geven aan de betreffende perso(o)n(en). Verbetert het gedrag niet, dan zal de directie dringend verzoeken de kamer / het hotel te verlaten. Er zal in dat geval geen restitutie worden toegepast. Indien Hotel Het Kosthuys/Brasserie door toedoen van de overlast andere gasten heeft moeten compenseren, kunnen de gemaakte compensatiekosten verhaald worden op de veroorzaker.

Scroll naar boven